Dersin Adı | Çağdaş Küresel Sinema |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CDM 445 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders günümüz dünya sinemasına giriş niteliği taşıyan bir derstir. Dersin içeriği sinema tarihi, film çalışmalarında ve dünya sineması araştırmalarında ana kavramlar ve toplumsal cinsiyet, cinsellik, ırk ve etnisite meseleleri ile ilgili temsiliyet sorularının küresel bağlamı üzerinedir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders teorik çalışma ile film seyretmeyi birleştirir. Öğrenciler üç rapor hazırlarlar. Her dersin ana meseleleri ve argümanları bir film etrafında ve kaynaklar üzerinden analiz edilir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | Ortadoğu Sineması Gösterim: : Under the Shadow (Babak Anvari, 2016) | Moore, L. C. (2005) “Women in a Widening Frame:(Cross-) Cultural Projection, Spectatorship and Iranian Cinema” Camera Obscura: Feminism, Culture and Media Studies, 20(2), pp. 1-33. |
3 | Doğu Avrupa Sineması I Gösterim: White God (Kornel Mundrczo, 2014) | Iordanova, D. (2001). “Cinema of Flames: Balkan” Film. Culture and the Media (London: BFI, 2001), 178. Ieta, R. (2010). “The new Romanian cinema: a realism of impression”. Film Criticism, 34(2/3), 22. |
4 | Doğu Avrupa Sineması II Gösterim: Dogtooth (Yorgos Lanthimos, 2009) | Papadimitriou, L. (2011) “The national and the transnational in contemporary Greek cinema” New review of film and television studies, 9(4), 493-512. Chalkou, M. (2012). “’new cinema of ‘emancipation’: Tendencies of independence in Greek cinema of the 2000s” Interactions: Studies in Communication & Culture, 3(2), 243-261. Koutsourakis, A. (2012). “Cinema of the Body: The Politics of Performativity in Lars von Trier's Dogville and Yorgos Lanthimos' Dogtooth” Cinema: Journal of Philosophy and the Moving Image, 3, 84-108. |
5 | Batı Avrupa Sineması I Gösterim: Turist (Ruben Östlund, 2014) | Geuens, Jean-Pierre, “Dogma 95: A Manifesto for Our Times” Quarterly Review of Film & Video, Vol. 18, Issue 2, (2001) pp. 191 – 202 |
6 | Batı Avrupa Sineması II Gösterim: Climax (Gaspar Noe, 2018) | Powrie, P. (1998). “Heritage, history and ‘new realism’: French cinema in the 1990s” Modern & Contemporary France, 6(4), 479-491. Gibson, B. (2006). “Bearing witness: The Dardenne Brothers' and Michael Haneke's implication of the viewer” CineAction, (70), 24. |
7 | Hint Sineması Gösterim: Monsoon Wedding (Mira Nair, 2001) Birinci rapor teslimi. | Larkin, B. (1997) “Indian films and Nigerian lovers: media and the creation of parallel modernities” Africa, 67(03), 406-440. |
8 | Afrikan Sineması Gösterim: Call Me Kuchu (Katherine Fairfax Wright, Malika Zouhali-Worrall, 2012) | Adesokan, A. (2012). “Nollywood and the idea of the Nigerian cinema” Journal of African Cinemas, 4(1), 81-98. |
9 | Avustralya ve Yeni Zelanda Sinemaları Gösterim: Heavenly Creatures (Peter Jackson, 1994) | Scahill, A. (2012) “Wonderful, Heavenly, Beautiful, and Ours’: Lesbian Fantasy and Media(ted) Desire in Heavanly Creatures” Journal of Lesbian Studies. Vol. 16 issue 3, 365-375. |
10 | Kore Sineması Gösterim: Bedevilled (Jang Cheol Soo, 2010) İkinci rapor teslimi. | Darcy Paquet. (2009). New Korean Cinema: Breaking the Waves. Columbia University Press. 44-61. |
11 | Hong Kong ve Çin Sinemaları Gösterim: Suzhou River (Ye Lou, 2000) | Lee, V. P. (2009). Hong Kong cinema since 1997: the post-nostalgic imagination. Palgrave Macmillan. 163-184. |
12 | Japon Sineması Gösterim: Confessions (Tetsuya Nakashima, 2010) | Dew, O. (2007). “Asia Extreme!: Japanese Cinema and British Hype” New Cinema: Journal of Contemporary Film Vol. 5 issue 1, 53-73. Hyland, R. (2002). Hybridity in Contemporary Japanese Cinema: Heterogeneity in a Homogenous Society. Asian Cinema Vol. 13 issue 2, 105-114. |
13 | Latin Amerika Sineması Gösterim: A Fantastic Woman (Sebastian Lelio, 2017) | Rocha, C. (2009) ”Contemporary Argentine Cinema during Neoliberalism” Hispania, vol. 92 no. 4 (December, 2009) 841-851. |
14 | Diasporik Sinema ve Ulusötesi Sinemanın Ötesinde Gösterim: White Material (Claire Denis, 2009) | Bergfelder, T. (2005). National, transnational or supranational cinema? Rethinking European film studies. Media, culture & society, 27(3), 315-331. Higbee, W., & Lim, S. H. (2010). Concepts of transnational cinema: Towards a critical transnationalism in film studies. Transnational Cinemas, 1(1), 7-21. |
15 | Üçüncü Rapor teslimi | |
16 | Dersin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 25 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 3 | 75 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 4 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | ||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 3 | 20 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 108 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Sinema ve dijital medyanın tarihçesini, temelini oluşturan kavram ve teorileri tanımlar ve tartışır. | X | ||||
2 | Yaratıcılık ve eleştirel düşünceyi kullanarak sinema ve dijital medya sanatları için bir hikâye anlatıcılığı fikri geliştirir. | X | ||||
3 | Sinema ve dijital medya sanatlarında uzmanlık gerektiren teknik donanımları ve yazılımları başarılı bir şekilde kullanır. | X | ||||
4 | Görsel-işitsel bir eserin yapım öncesi, yapım ve yapım sonrasında ihtiyaç duyulan senaryo yazımı, yapım planlaması, kamera kullanımı, ses kaydı, ışık ve kurgu gibi temel görevleri temel düzeyde yerine getirir. | X | ||||
5 | Görsel-işitsel bir eserin yapım öncesi, yapım ya da yapım sonrası için ileri düzeyde uzmanlık gerektiren bir görevi yerine getirir. | X | ||||
6 | Sinema ve dijital medyada nasıl anlam yaratıldığını; ekonomi, politika ve kültürün görsel temsilleri nasıl etkilediğini; üretim, tüketim, dağıtım ve anlamlandırma süreçlerinin imajları nasıl şekillendirdiğini tartışır. | |||||
7 | Etkileşimli dijital medya anlatıları yaratmak için gereken özel becerileri icra eder. | |||||
8 | Bir film veya dijital medya sanatı çalışmasının, teknik, entelektüel ve sanatsal bakış açılarından eleştirel analizini yapar | |||||
9 | Problem çözmeye yönelik bir yaklaşımla, bir film veya dijital medya işinin bireysel sorumluluğunu sıfırdan bitmiş ürüne kadar üstlenir. | X | ||||
10 | Etik davranış normlarını takip eden ve çalışma ortamının etik standartlarını geliştirmek için inisiyatif alan bir ekip üyesi olarak çalışır. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak sinema ve dijital medyayla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest